mittan Road 

 

About mittan Road

Nobody knows what happen tomorrow, but everything is necessary for myself on my life. This is my road I have been walking to be HAPPY-aging not anti-aging. And, where there's a will, there's a way!

今までの道 これからの道 私のHAPPYエイジングロード♪

スポンサーサイト

Posted by mittanr on


A Natural Yellowtail  天然ブリとカルパッチョ

Posted by mittanr on   0 comments

Hi, How was your weekend?
We made some dishes with yellowtail and ate.
Because we got a natural fresh yellowtail last week.
I was very surprised when the package of yellowtail arrived at my house.
Actually I didn't know my husband bought it on the Internet.
So, I shouted,”Why did PaPa(my husband) buy it?! Who will cut that big fish?!”
And I emailed " Come home shortly!!" to him.
Well,we cut it at late night after he came home.
It was not easy for us of course.
Can you image our kitchen?
But the sashimi was so delicious at that night.
And the pot food for yellowtail called "Buli Shabu" was really good!
Yeah, we enjoyed cooking some kinds of dishes with yellowtail and eating them
for about four days.
And I felt more thankful for getting the living things because we cut the big fish by ourselves.


先週、突然届いた日本海産の天然ブリ。
夫がインターネットで買っていたとは知らず仰天しました。
夫の帰宅を待っての深夜の解体作業、、、大変でした~
全く生臭くなくて、とても美味しかったお刺身のお陰で丸くおさまりましたが(笑)
そして、生き物の命を頂いているのだなぁとより一層感じたのでした。。。

The natural yellowtail from the Sea of Japan.

体長70センチ。ブリとしては大きくないのかもしれないけれど、
これを捌くのは至難の業でした。

Carpaccio.One of my cooking for the yellowtail.

お刺身以外に、カルパッチョ、ブリしゃぶ、塩焼き、ブリ大根などで楽しみました♪
ブリしゃぶは最高でした!これはカルパッチョ。大急ぎで作ったから分厚すぎ~(^_^;)



関連記事
スポンサーサイト

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

