mittan Road 

 

About mittan Road

Nobody knows what happen tomorrow, but everything is necessary for myself on my life. This is my road I have been walking to be HAPPY-aging not anti-aging. And, where there's a will, there's a way!

今までの道 これからの道 私のHAPPYエイジングロード♪

スポンサーサイト

Posted by mittanr on


The Rainbow on My Dictionary

Posted by mittanr on   2 comments   0 trackback

Hi,thank you very much for coming to my blog!
I took an English lesson yesterday.
And I learned about Halal and Kosher.
Do you know that?
Halal is the meat from an animal that has been killed according to Muslim law.
And Kosher is the meat prepared according to the rules of Jewish law.
In the lesson, we talked about the similarities and differences between Halal and Kosher.
It was so interesting and I was surprised at the difference of food culture.
And I reviewed yesterday's lesson today.



Then, I saw the rainbow on the dictionary!
It's beautiful, isn't it?
I felt happy;)


昨日は、久しぶりに英会話レッスンへ。
まずは、アメリカ大統領選挙結果、民主党と共和党の勝利分布図から見えてくることなどについて、
ディスカッション(と言えるほどではありませんが・・・)しました。
そして、HalalとKosherについても学びましたよ。
Halalはイスラム教徒、Kosherはユダヤ教徒が食べてもよいとされる食物(主に肉)のことで、
その共通点や違いについても学び、とても興味深い内容でした。

そして、今日、復習していた時に、辞書にキレイな虹が♪

勉強、楽しく頑張ってます(^_-)-☆


Thank you for your vote!
Please click on if you like this article.
  ブログランキング・にほんブログ村へ
    にほんブログ村



関連記事
スポンサーサイト

Comment

樹ママ says... ""
お葬式の間ぐらいが 精進料理の私には なかなか理解できないことだけれど
その宗教の方には 犯すことの出来ないことなのでしょうね 以前テレビで他の国から
来たおすもうさんが ●●は食べれないと放送があってて お腹がすいても我慢なのね
と感心したことがあたけれど 深い意味があるのね
2012.11.20 15:57 | URL | #- [edit]
mittanR says... "Re:"
樹ママさん、コメントありがとうございます。
日本は多民族国家ではないので、食文化の違いを感じる機会が少ないですよね。
以前、シドニーでホームステイした時に、ホストファミリーがユダヤ教信者だったので、毎日チキン料理だったり、週末のパーティーでは電子機器を触らないなどの決まりがあったり。。。興味深い経験をしました。それぞれの宗教については、それが平和的であるならば尊重しなくてはいけないと感じています。
2012.11.21 09:20 | URL | #- [edit]

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://mittanr.blog86.fc2.com/tb.php/404-a105a5e3
