mittan Road 

 

About mittan Road

Nobody knows what happen tomorrow, but everything is necessary for myself on my life. This is my road I have been walking to be HAPPY-aging not anti-aging. And, where there's a will, there's a way!

今までの道 これからの道 私のHAPPYエイジングロード♪


Posted by mittanr on


Don't forget

Posted by mittanr on   4 comments   0 trackback

Thank you very much for visiting my blog always.
Today, I want you to look a photo I took in Sendai last week.
It's the photo of present disaster area by Tsunami in 3.11 last year.
Actually, I couldn't guess of this scene until I stood at the area.
I was really shocked and afraid of earthquake again.
But I think it's the most important thing for the Tohoku recovery
that we don't forget disaster area.
I will never forget the feeling I got in there.

今日は、私が先週仙台で撮った一枚の写真を見てほしいと思います。
これは、昨年の大震災の津波被害にあった地域の現在の様子です。
あまりにも広範囲の被災地の光景に言葉を無くし、
復興が始まったばかりだという現実にもショックを受けました。
だけど、私達にとって、一番大切なことは、被災地のことを忘れないということだと思います。
実際に、その場所に立ち、自分の目で見て感じたことは、私にとって大きな意味があり、
この日のことは、決して忘れることはないと思います。


Don't forget.   忘れないで。

disaster area  被災地



『仙台紀行③ 豊かな自然と被災地の今』にも、この時のことを書いています。
http://ameblo.jp/mittanr/entry-11373345825.html


Thank you for your vote!
Please click on if you like this article.
  ブログランキング・にほんブログ村へ
    にほんブログ村


関連記事

Comment

sepi says... ""
mittanさん
はじめまして、sepiです。
英語すごいですね。
いろんなことをやられているようですね。
2012.10.13 00:04 | URL | #GK7sQxxU [edit]
mittan says... "Re:"

Sepiさん、コメントありがとうございます。
このブログは、私自身の英語の勉強のために始めたブログです。
なので、間違いも多いと思いますし、ナチュナルな表現ではないと思いますが、
何か分かち合うことができたら嬉しいです。
よろしくお願いします。
先程、sepiさんのブログも拝見しました また次の記事も楽しみにしています。


2012.10.13 17:19 | URL | #- [edit]
樹ママ says... ""
寒い冬を思うと 言葉がありません 忘れてはいけない けれど 遠く感じる事に
怖ろしさ 悲しさ 申し訳なさ どうしたらよいのか・・・
見える復興もまだなんですね
2012.11.03 23:20 | URL | #- [edit]
mittan says... "Re:"
樹ママさん、コメントありがとうございます。
映像で見るのと、実際にその場に行って感じるのでは、雲泥の差があるのだと気が付きました。
これからも、なるべく現地に目を向けていきたいと考えています。
2012.11.04 00:18 | URL | #- [edit]

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://mittanr.blog86.fc2.com/tb.php/398-fedd0d0a
