mittan Road 

 

About mittan Road

Nobody knows what happen tomorrow, but everything is necessary for myself on my life. This is my road I have been walking to be HAPPY-aging not anti-aging. And, where there's a will, there's a way!

今までの道 これからの道 私のHAPPYエイジングロード♪

スポンサーサイト

Posted by mittanr on


Fukagawa Festival ~深川まつり~

Posted by mittanr on   2 comments   0 trackback

昨日は、富岡八幡宮例大祭(深川まつり)に行きました。
友人夫妻が御神輿を担いだので、私達も気合い入りましたー!
ワッショイ\(^o^)/

I went to Fukagawa to see the Festival with my husband and his friend yesterday.
Because two couples of our friends joined the Festival's parade to carry a portable shrine(mikoshi).
It was the large scale festival of once every three years.
There were more than fifty portable shrines at the festival.
And it's the tradition that people dash water on the mikoshi parade.
It was so interesting and exciting!
Yesterday's weather was very hot, so everyone looked happy by the water.
Yeah, I also got wet a little, but very very fun!!


Wasshoi! Wasshoi!!

50基以上の御神輿が練り歩く3年に一度の大祭!
沿道から水をかけるのが伝統~大変な盛り上がりでした!!

The Emperor and Empress came to there!

天皇皇后両陛下が御見えになって、大興奮の渦でしたよー感動しました~!

Beat the big drum. Cool!

勇ましい太鼓の音!カッコイイ~

Not rain, but the ground covered by water.

路面は雨が降った後みたいでした~(笑)

We had a really wonderful time! :)


Thank you for your vote!
Please click on if you like this article.
  ブログランキング・にほんブログ村へ
    にほんブログ村

関連記事
スポンサーサイト

Comment

樹ママ says... ""
もう25年以上まえ 来熊された まだ皇太子でいらしゃた天皇陛下と美智子さま
目のまえをパレードで通られた時の感動は 今も忘れません 
祭りも 長らくみてないな~ 出不精もので^^;
2012.08.16 17:57 | URL | #- [edit]
mittan says... "Re:"
樹ママさん、コメントありがとう♪
それから、先日、帰省した時は、楽しい時間をありがとう!

なぜだか分かりませんが、私もとても感動したのよ~
御二人の人柄が滲み出る感じで、辺り一帯が、とーっても幸せな興奮に包まれていました。

とても盛大で、御神輿が華やかで、皆ビショビショで、、、久しぶりにオモシロカッタですよ~

それより大変なのが、来週末のマンションのお祭りなのーー!
今年は綿菓子屋さんやるの。頑張らなくちゃ(^_^;)
2012.08.16 20:17 | URL | #- [edit]

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://mittanr.blog86.fc2.com/tb.php/385-c68ccf25
