mittan Road 

 

About mittan Road

Nobody knows what happen tomorrow, but everything is necessary for myself on my life. This is my road I have been walking to be HAPPY-aging not anti-aging. And, where there's a will, there's a way!

今までの道 これからの道 私のHAPPYエイジングロード♪

スポンサーサイト

Posted by mittanr on


Watching Monkeys ~モンキーウォッチング!~

Posted by mittanr on   4 comments   0 trackback

上高地ハイキングの続きです♪
野生のおサルさんに遭遇してビックリ~!

Hello, how is it going?
June is the season to change clothes, isn't it?
So,I decided to dispose of my old clothes and cleared up today.

Well, I'd like to show you some pictures we took in Kamikochi today too.
Actually we expected to watch birds, but we were interested in watching wild monkeys!
I hope you like them.

monkey watching instead of bird watching!
091_kamikochi.jpg
バードじゃなくてモンキーウォッチングー!

good at climing trees, of course.
096_kamikouchi.jpg
さすが!木登りが上手ですね♪

like a model!?
112kamikouchi.jpg
毛並みが美しいわ~カメラ目線もイイ!

holding baby monkey!!
140_kamikouchi.jpg
なんと!赤ちゃんを抱っこしている母猿(左側、赤ちゃん猿分かりますか?)にも会ってしまいました!感動~!!右側のおサルさんも赤ちゃんらしき猿を抱っこしていたのですが、下からじーっと見ていたら、オス猿(ボス猿?)が近付いて来たので確認できませんでした。一瞬緊張しました(-_-;)

pretty ked monkey
142_kamikouchi.jpg
おっとっと・・まだ小さいお子様猿、大丈夫かなぁ。。。

playing on the trees
149_kamikouchi.jpg
びよよ~ん、わざわざ、そんな細い枝に乗らなくても・・遊んでるのかな。

eating fresh leaves

一心不乱に葉っぱを食べてるおサルさんも居ました。柔らかそうな若葉が好みのようでした。

They look happy.
145_kamikouchi.jpg

今までにも、色々な観光地で猿に出会うことがありましたが、どちらかというと凶暴なおサルさんが多く、最初見つけた時は、近付いてきたらどうしよう・・と思ったのですが、上高地のおサルさんは違いました。それは、きっと、自然が守られ、ハイカー達のマナーも比較的良いからなのでしょうね。
おサルさんが人間に期待も恐怖も感じていない・・そんな心地良さを感じました。
私は、今回が初めての上高地だったのですが、マイカーでの立ち入りが規制され、沢渡という所からは、シャトルバスでしか行けないことも初めて知りました。山々も緑も水もとても美しく、感動しっぱなしでしたよ~また是非訪れたいな♪


Thank you for your vote!
Please click on if you like this article.
  ブログランキング・にほんブログ村へ

関連記事
スポンサーサイト

Comment

kanako says... ""
ワイルドですね~。
こんなにおサルさんがいるとはビックリ!
カメラ目線のおサルさんはメス?撮ったのはパパさん?
そんな気がしました・・(笑)
2012.06.05 17:55 | URL | #- [edit]
mittan says... "Re:"
Kanakoさん、コメントありがとう♪
予定外の事態に、テンションUPでしたよ~
カメラ目線のおサルさんは、多分メスだと思う。最初は、隣に同じようにゴロゴロしているオスのサル(こちらはオスと確認できた!(笑))が居たから(~_~)
そう、この写真はパパ撮影よ~今回は、鳥より猿の写真が多かったみたいです(笑)
2012.06.05 19:24 | URL | #- [edit]
ST Rocker says... ""
Hello, mittan-san.
How have you been?
I am sorry for the blank a little bit.
Recently I vsited Osaka frequently, but I am almost OK again.
They are very beautiful pictures at Kami-kochi!
Monkey-watching seems a new type of fun and hobby.
Hope you will have many more funs.
Best regards,

2012.06.05 20:24 | URL | #GK7sQxxU [edit]
mittan says... "Re: タイトルなし"
Hello, ST Rocker-san,
Thank you for your comment.
Yes,Kamikochi was a wonderful place, and monkey watching was really fun.
Hope you have a nice season!
2012.06.06 08:13 | URL | #- [edit]

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://mittanr.blog86.fc2.com/tb.php/361-b5206b11
