mittan Road 

 

About mittan Road

Nobody knows what happen tomorrow, but everything is necessary for myself on my life. This is my road I have been walking to be HAPPY-aging not anti-aging. And, where there's a will, there's a way!

今までの道 これからの道 私のHAPPYエイジングロード♪

スポンサーサイト

Posted by mittanr on


Sake Less Cooking ~英語でクッキングランチ☆酒粕編~

Posted by mittanr on   5 comments   0 trackback

昨日は、雲の切れ間から見えた金環日食に感動しました。
そして、二か月振りのEnglish Cooking Lunchでした!
今回は、酒粕料理を楽しみました~♪

Hi, thanks for coming to my blog.

Did you see annular eclipse yesterday morning?
I was very impressed with the ring of the sun!
We were lucky, right?

And I had an English cooking lunch with my English teacher and my friend yesterday.
This time, we made some dishes with sake lees.
All dishes were so delicious and we had a wonderful time!
So, today, I'd like to show you these pictures of the English cooking lunch.
I hope you enjoy seeing them.

Colorful!
058_ecl.jpg
彩りもバッチリです♪

Grilled Cod, Sierra,cuttlefish and scallop marinated with sake lees paste.
057_ecl.jpg
銀だら、鰆、イカ、ホタテの粕漬け焼き。昨日は粕床も作ってお持ち帰りしました。

Tofu and Cream cheese wrapped with sake lees for one week.
(black sesame, olive and hot pepper)
063_ecl.jpg
豆腐の粕漬けと、クリームチーズの粕漬け(黒ゴマ、オリーブ、七味)

Gratin of yam with sake lees.
064_ecl.jpg
山芋と酒粕のグラタン。中にお出しが染みたお麩が入っています。

Hand-made sesame tofu
062_ecl.jpg
手作りゴマ豆腐。シンプルで美味しい作り方を友達が教えてくれました♪

Salad with salt-koji and soy milk's dressing.
054_ecl.jpg
塩麹ドレッシングのサラダ

Brown rice, takakibi millet and black soybean's rice ball.
060_ecl.jpg
玄米とたかきびと黒豆のご飯

Fruit's plate with whipped sake lees cream.
079_ecl.jpg
酒粕クリームチーズホイップのフルーツ盛り合わせ

Drink!
076_ecl.jpg
今回は、焼酎(麦と芋)のテイスティングと称して、いつもよりちょっと飲み過ぎました。。。
というのも、、、

Sake lees cream cheese wrapped with pickles.
067_ecl.jpg
秋田のお漬物(いぶりがっこ)でクリームチーズを巻いたら、
これがまた絶品で、お酒のおつまみに最高なのでした(*^_^*)

Hand-made sesame tofu's dessert and burdock tea.
082_ecl.jpg
デザートは、手作りゴマ豆腐にきなこと黒蜜をかけて。ゴボウ茶と一緒に♪
しあわせでした~


I got this sake lees made in Vancouver.

そして、カナディアンの先生からバンクーバーの酒メーカーの酒粕をお土産に頂きました。
今回の酒粕&チーズと豆腐のメニューは、先生がこの酒粕を使って作ってきてくれたものでした。
酒粕ホイップは、なかなか日本人が思いつかない発想ですよね。
オレンジとシナモンとクローブの香りが効いていてフルーツにピッタリ!
とーっても美味しかったので、私も色々チャレンジしてみようと思います。
ところで、このバンクーバーの酒メーカーのオーナーは日本人なんですよ。
現地で、お酒用の米作りからしていらっしゃるようです。
興味ある方は、是非、HPをご覧くださいね⇒http://artisansakemaker.dreamhosters.com/


Thank you for your vote!
Please click on if you like this article.
ブログランキング・にほんブログ村へ

関連記事
スポンサーサイト

Comment

樹ママ says... ""
酒粕身体に良いと知っていても 使わないわ・・・ なんか 難しそうで
ごま豆腐の作り方 レシピプリーズ
2012.05.24 11:45 | URL | #- [edit]
mittan says... "Re:"
樹ママさん♪
コメントありがとう。
私も以前は敬遠していたのだけど、、、でも、難しくはないよ。
酒粕も色々だから、美味しいものに出会うと好きになって、使いたいと思うのかも。。。
ごま豆腐の作り方、今度ね(^_^)
2012.05.24 19:27 | URL | #- [edit]
says... "承認待ちコメント"
このコメントは管理者の承認待ちです
2012.05.25 20:16 | | # [edit]
says... "承認待ちコメント"
このコメントは管理者の承認待ちです
2012.11.28 12:58 | | # [edit]
says... "承認待ちコメント"
このコメントは管理者の承認待ちです
2012.11.30 01:58 | | # [edit]

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://mittanr.blog86.fc2.com/tb.php/356-3fb82c83
