mittan Road 

 

About mittan Road

Nobody knows what happen tomorrow, but everything is necessary for myself on my life. This is my road I have been walking to be HAPPY-aging not anti-aging. And, where there's a will, there's a way!

今までの道 これからの道 私のHAPPYエイジングロード♪

スポンサーサイト

Posted by mittanr on


The Beautiful Greenery at Mt.Takao ~新緑の高尾山~

Posted by mittanr on   2 comments   0 trackback

昨日は、夫の友人たちと一緒に高尾山に登りました♪

I went to Mt Takao with my husband and his friends yesterday.
And we enjoyed climbing mountain and watching birds.
I was very impressed with beautiful fresh green.

高尾山 
新緑が美しい季節ですね~

We climbed the natural road and stream on No.6 route.

ケーブルカーは使わずに6号ルートで山頂まで!途中、沢の中も歩きましたよ(~_~)

Mt.Takao is very popular spot, so very crowded!

山頂は、登山客で大混雑でした。。。

The view from the top of Mt.Takao.

ちょっと霞んでますが、うーっすらと富士山も見えましたよ

We met Karasu-Tengu at Yakuoin temple!

帰りは1号ルートで下山。薬王院でお参り。烏天狗さん!

The stone guardian dog has been since Edo era!

江戸時代に作られた狛犬!

A lizard!! There are very old Japanese cedars in Mt.Takao.

樹齢700年の杉の木には、トカゲが~!!

Cheers! And We enjoyed eating buckwheat noodles. Delicious!!

無事に下山~お蕎麦やさんでビールで乾杯! とろろ蕎麦美味しかった~

Jinrikisha performance. Not me~! ww
1高尾山
さすが観光地!GWだわ~ とっても賑わっていました。乗ってるの私~じゃないよん(笑)

ケーブルカーを使わずに登ったのは初めてでした。ちょっとした達成感♪
今度はまた違うルートで登ってみたいです(^^)/

We had a really wonderful time! Yeah, very fun!!


Thank you for your visit!
Please click on if you like this article.
ブログランキング・にほんブログ村へ



関連記事
スポンサーサイト

Comment

Tommy25 says... ""
高尾山の新緑、すごく神秘的で美しいですね~~!
感動しました!!
そのほかの写真もぜんぶ素敵でした。
自分のボキャがありきたりで悲しいですが私も高尾山を楽しんだ気になりました。
ありがとうございます!!

2012.05.01 05:09 | URL | #- [edit]
mittan says... "Re:"
Tommy25さま♪
コメントありがとうございます!
Tommy25さんに写真を褒められるなんて、とても嬉しいです(^^♪
これは、山を下っている時に撮ったものなんですが、
丁度、陽の差し方も良かったのでしょうね。
日に日に成長する若葉が眩しい季節です。
2012.05.01 11:28 | URL | #- [edit]

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://mittanr.blog86.fc2.com/tb.php/343-62aa5d45
