mittan Road 

 

About mittan Road

Nobody knows what happen tomorrow, but everything is necessary for myself on my life. This is my road I have been walking to be HAPPY-aging not anti-aging. And, where there's a will, there's a way!

今までの道 これからの道 私のHAPPYエイジングロード♪

スポンサーサイト

Posted by mittanr on


The Root of Avocado ~アボカドの根!~

Posted by mittanr on   2 comments   0 trackback


やっと、水栽培中のアボカドの種から根っこが出てきました

Hi,Thank you for coming to my blog!
Well, do you remember the article I wrote about water culture of avocado?
Avocado Salad & Seed ~アボカドサラダとタネの行方~

At last, the root came out! It took about four weeks.
Plese look at this picture!!

ほら~真ん中がパカッと割れて根が出てきた~!(笑)

Actually, there are three water culture pots for avocado seeds in my home now.
The left one already has a long root.

実は、今、我家には三つもあります。。。(大笑)
一番左の黒くなっちゃっているのは、もうビロ~ンと根が伸びて、芽も出てきました。

As a matter of fact, my son did these things.
And these seeds will grow like this picture. Aha ha ha...

こんな風に成長する予定~
1メートルくらいに成長した株もあったのですが、冬に枯れて葉っぱが落ちてしまい、
青々としているのはコレだけです。アボカドも種類があるので、葉の形も微妙に違います。
この種はどんな風に成長するのかなぁ~鉢に植え替えたころにまたご報告しま~す(笑)


Thank you for visiting my blog!
Please click on if you like this article.
ブログランキング・にほんブログ村へ

Have a nice weekend!!

関連記事
スポンサーサイト

Comment

樹ママ says... "No title"
やっと コメント書く気になりました 
アボカドの発芽 私も何回か挑戦したけれど ことごとく失敗
黒い皮のような物を 剥いでするのね やってみる
2012.04.16 11:09 | URL | #- [edit]
mittan says... "Re: No title"
樹ママさん♪
コメントどうもありがとう。
体調良くなってきたのね?良かったね!
アボカドは、そう、種の薄皮は剥かなくちゃいけないみたい。
色々やり方あるみたいだけど、これは、ペットボトルを利用してとても簡単!
芽が出てきたら、カワイイわよね。やってみてね(^^♪
2012.04.16 14:52 | URL | #- [edit]

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://mittanr.blog86.fc2.com/tb.php/332-ea518f53
