mittan Road 

 

About mittan Road

Nobody knows what happen tomorrow, but everything is necessary for myself on my life. This is my road I have been walking to be HAPPY-aging not anti-aging. And, where there's a will, there's a way!

今までの道 これからの道 私のHAPPYエイジングロード♪

スポンサーサイト

Posted by mittanr on


Flying Fish ~飛び魚

Posted by mittanr on   2 comments   0 trackback


昨日はスーパーで飛び魚を発見!
以前、屋久島に向かうフェリーから飛び魚の群れを見たことがあります。
かなり長い距離を飛んでました。お魚が飛ぶなんて・・やっぱり不思議

Hi, How are you today?
By the way, have you ever seen flying fish?
I saw them on ocean near Yakushima island before.
They were flying pretty long.
It was wonder and interesting!

And I bought a flying fish at a supermarket yesterday.
Then we cooked and ate it for dinner last evening.
It was so delicious!!



体長40センチの飛び魚。このひれで大海原を飛んでいたのね~


内臓とウロコ取りは夫担当。オーブンでオリーブオイルの香草焼きにしました。
とても美味しかったです


Have a nice weekend!

Please click on if you like this article. Thank you!
ブログランキング・にほんブログ村へ


関連記事
スポンサーサイト

Comment

kanako says... ""
大きいトビウオですね!美味しそう~! 
飛んでるところ見たんですか!スゴイ。
飛び跳ねるというより飛ぶんですよね?不思議~。
ヒレはパタパタしてました?(笑)
2012.04.20 15:14 | URL | #- [edit]
mittan says... "Kanakoさんへ"
ちょっと、写真のアングル怖いわよね?
30メートルくらいはパタパタって、水面に平行に飛んでた。
面白かったよ~。
そうだ、屋久島もおススメね。飛び魚料理も食べれるし♪
2012.04.20 23:12 | URL | #- [edit]

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://mittanr.blog86.fc2.com/tb.php/314-3543f866
