mittan Road 

 

About mittan Road

Nobody knows what happen tomorrow, but everything is necessary for myself on my life. This is my road I have been walking to be HAPPY-aging not anti-aging. And, where there's a will, there's a way!

今までの道 これからの道 私のHAPPYエイジングロード♪

スポンサーサイト

Posted by mittanr on


The National Treasure in Kyoto ~国宝拝観 in 京都~

Posted by mittanr on   0 comments   0 trackback

今回の京都の旅では、普段は非公開の国宝も拝観することができました

Thank you for visiting my blog.

We went to Kyoto last weekend, and visited some temples and
saw the national treasures that are not open to the public usual.
They are opened in this winter period specially.
If you want to get the information, you can know about the detail
from this website.
↓↓↓
http://www.kyokanko.or.jp/huyu2011/2011huyutabi_1.html
非公開文化財 期間限定特別公開情報は、こちらで


The oldest and largest existing Zen "Sanmon"gate of
Tofuku-ji Temple.
040_tofukuji.jpg
禅宗最古最大の東福寺三門

This is the picture I took at the first floor. 
And we could go into the second floor this time.
It was so interesting! We were very impressed with the statue
of Buddha and the painting of inside.
050_kyoto.jpg
普段は入れない、この楼上(二階部分)に安置されている釈迦如来像や内部の極彩画を見ることができました。感動でした~。残念ながら楼上での撮影は禁止。

Tsuten-kyo Bridge in Tofukuji-Temple
073_kyoto.jpg
東福寺通天橋。紅葉の頃は絶景。。。


通天橋を渡ります。。。


東福寺に来たのは二度目でしたが、広いので見どころもいっぱい。
苔生した庭園もこの時期ならではの風情があるように感じました。
この他にも日本最古の方丈建築の龍吟庵(特別公開)も拝観しました(残念ながら、こちらも撮影は禁止でした)


Next,we visited Sennyu-ji Temple.
161_kyoto.jpg
次に、泉涌寺に行きました。この仏殿の手前には、楊貴妃観音像が祀られている御堂があり、美人祈願のお守りもありました!買いました!!

And we could go in Unryuin Temple.
We enjoyed seeing the beautiful Japanese garden from the window.
164_kyoto.jpg
泉涌寺境内にあり、今回初公開という雲龍院。
窓から眺める日本庭園が美しい。。。

It's called "The window of enlightenment".
091_kyoto.jpg
「悟りの窓」と呼ばれる窓から見る風景。。。

This is the picture my husband took.
He took picture of Onigawara well...Oh, Yes!
He loves looking the high point because he is a birdwatcher!
074_kyorto.jpg
これは夫が撮った写真。何故か鬼瓦の写真も沢山・・・オモシロイ視点・・・
そうだ!バードウォッチャーですから~上ばかり見てるんだわ~(笑)


To be continued...

ブログランキング・にほんブログ村へ


関連記事
スポンサーサイト

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://mittanr.blog86.fc2.com/tb.php/263-1dd68edc
