mittan Road 

 

About mittan Road

Nobody knows what happen tomorrow, but everything is necessary for myself on my life. This is my road I have been walking to be HAPPY-aging not anti-aging. And, where there's a will, there's a way!

今までの道 これからの道 私のHAPPYエイジングロード♪

スポンサーサイト

Posted by mittanr on


Rainbow Kiwifruit ~レインボーキウイ~

Posted by mittanr on   2 comments   0 trackback

レインボーキウイを頂きました

Hello! Thank you for visiting my blog.

Today, I'd like to introduce this kiwi fruit.

Have you ever eaten 'Rainbow Kiwi fruit'?

The center of Rainbow kiwi fruit has beautiful red as you can see
in this photo. It is tender, and the taste is so sweet because the
sugar content is more than 18 point.

And this kiwi fruit is popular and the famous patissier Mr.Yoroizuka
has been making sweets with them every year.

I got this gift of Rainbow kiwi fruit lately.
It was a so delicious kiwi fruit!

「レインボーキウイ」と名乗れるのは、愛媛県西条市 高橋農園のものだけだそうです。通販もあるようですが、東京では、日本橋三越と伊勢丹新宿店で買えるようですよ。

糖度18度以上、とろっとした食感。パティシエの鎧塚氏も毎年農園を訪れ、東京のお店でスイーツにして提供しているんですよ。そのスイーツも食べてみたいなぁ~


ブログランキング・にほんブログ村へ

関連記事
スポンサーサイト

Comment

kanako says... "No title"
レインボーキウイ 知りませんでした。
糖度18度って相当甘いのかな?
昔は輸入のキウイばかりだったけど、最近は国産ものが結構ありますよね。
伊豆でもキウイが生ってるのを見ましたよ。
2012.01.12 11:52 | URL | #- [edit]
mittan says... "Re: No title"
kanakoさんちのガーデンでも今度キウイの栽培もトライしてみて~♪
私の実家(熊本)の庭でも、昨年は少し収穫できたみたいです。
レインボーキウイは、食感がトロリとしていて、とても上品な甘さでしたよ。
2012.01.12 20:19 | URL | #- [edit]

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://mittanr.blog86.fc2.com/tb.php/257-c81e526c
