mittan Road 

 

About mittan Road

Nobody knows what happen tomorrow, but everything is necessary for myself on my life. This is my road I have been walking to be HAPPY-aging not anti-aging. And, where there's a will, there's a way!

今までの道 これからの道 私のHAPPYエイジングロード♪

スポンサーサイト

Posted by mittanr on


New Year's Food ~我家のお正月料理~

Posted by mittanr on   2 comments   0 trackback

皆さまは新年をどのように迎えられましたか?
私はいつも通りバッタバタでしたが、感謝の気持ちいっぱいの幕開けでした

     063_2012.jpg

Hello, thank you for coming to my blog.

How was your new year's day?
We visited a shrine, met relatives and visited a grave together as usual.

By the way, did you eat Osechi?
Osechi is Japanese traditional food for the new year, right?
I usually do the osechi cooking every year.
042_osechi.jpg

And I really like ozoni(rice cake with soup).
I make Fukuoka styles though there are many difference kinds of ozoni. My family also love it!
046_osechi.jpg
The ingredients: rice cake, yellowtail, chicken, daikon, lotus root,
burdock, taro, carrot, shiitake mushroom, greens, kamaboko, yuzu,
kombu, dried cuttlefish.

全種類ではないのですが、毎年おせち料理は作っています。
今年は、数の子、田作り、昆布巻き、たたきごぼう、京芋の含め煮、しいたけの含め煮、菊花大根、いり鶏、海老の姿焼き、お赤飯、お雑煮を作りました。
お雑煮は、地方によって、家庭によって、それぞれ違いがあると思うのですが、私は両親の実家が福岡だったため、子供の頃から具だくさんの福岡風を食べています。お餅は丸餅、具に出世魚の鰤を入れるのが特徴で、こんぶ(喜ぶ)、スルメ(悪い事するめ)など、トッピングにも意味があると母から教えられていたものを作っています。
家族にも大好評です

Thanks for reading. See you!

関連記事
スポンサーサイト

Comment

kanako says... "No title"
お雑煮に鰤が入ってるんですか?初めて見ました。
我が家は大根とほうれん草と油揚げに鶏肉という、
ちょっと変わった?お雑煮です。
2012.01.12 12:10 | URL | #- [edit]
mittan says... "Re: No title"
kanakoさんちのお雑煮は関東風なのかしら?
確かに、油揚げは聞いたことないです。。。
鰤を入れると生臭いような気がするけど、ちゃんと下処理するからイイお出しがでて美味しいのよ~♪
我家のお雑煮の大根の役割は、お餅がお椀にくっつかないようにするためで、輪切りにして、おつゆで煮たものをお椀の一番底に敷くのよ。お雑煮って色々あって面白いね。
2012.01.12 20:41 | URL | #- [edit]

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://mittanr.blog86.fc2.com/tb.php/250-a8836807
