mittan Road 

 

About mittan Road

Nobody knows what happen tomorrow, but everything is necessary for myself on my life. This is my road I have been walking to be HAPPY-aging not anti-aging. And, where there's a will, there's a way!

今までの道 これからの道 私のHAPPYエイジングロード♪

スポンサーサイト

Posted by mittanr on


Togakushi Again ~晩秋の戸隠&新蕎麦~

Posted by mittanr on   2 comments   0 trackback

週末に、夫と夫の友達と私の三人で、戸隠&長野に旅行に行きました
夫たちはバードウォッチングが目的、私は新そばを食べるのが一番の目的
でしたが、予想以上に楽しい旅でした
お天気にも恵まれ、晩秋の戸隠の自然は素晴らしかったです

I did a short trip to Nagano and Togakushi with my husband and
his friend this weekend.They are bird watcher, so this trip is
bird watching tour, but I'm a bigginer.However we also enjoyed
seeing beautiful nature and eating nice food.
We had a really wonderful time, so, I'd like to show you some
photos I took in Togakushi.I feel happy if you enjoy them.

And actually, to go to Togakushi was the second time this year.
If you have time, please see the previous article on my blog.
I think you can see the scene of another season in Togakushi.
↓↓↓
http://mittanr.blog86.fc2.com/blog-entry-148.html
今年の夏、新緑の頃の戸隠も絶景でした。良かったら、前回の記事の写真も
ご覧になって、比べて見てくださいね。

Togakushi forest and botanical garden
159_convert.jpg
戸隠森林植物園。紅葉は終わっていたけれど、落ち葉のじゅうたんがとても
キレイでした~!

The mirror pond 'KAGAMI-IKE'
172_convert_.jpg
鏡池。しんとした空気、湖面にうつる絶景、戸隠に行ったら是非訪れてほしい
場所です!

Togakushi stock farm
200_convert_.jpg
戸隠牧場。もう牛さん達は居ませんでしたが。。。牧場と言えば、ソフトクリーム! 
ここで食べた ’そばソフトクリーム’とても美味しかったです♪

We ate the new buckwheat noodles at this shop'SOBANOMI'.
168_convert_300.jpg
手打ち蕎麦の店:そばの実
167_convert_.jpg
念願の戸隠新蕎麦! 岩塩をかけても良し、辛みおろし大根のおつゆでも
もちろん良し!美味しかったです~♪ 

「むぎまき」という珍しい鳥を見たかった夫たちも念願叶い貴重な場面に遭遇!
残念ながら写真には残せなかったようですが、私もその美しいオレンジ色の鳥を
見ることができました。ラッキー
今回は、東京ー長野間は新幹線。その後はレンタカーで移動しました。
長野では善光寺~信州美術館~美味しいもの巡りと分刻みのスケジュール
また、つづきは後日紹介しますね

Thank you for visiting my blog.
See you!

関連記事
スポンサーサイト

Comment

kanako says... "No title"
鏡池、これは是非行って見てみたいです(^◇^)
池に映ってるほうがクリアでキレイな感じ。
新そばもいいなぁ。。
2011.11.28 20:15 | URL | #- [edit]
mittanR says... "Re: No title"
Kanakoさんにも、まだ行ったことない所があったのね~
鏡池は、ほーんとキレイだから是非!
私の場合は、いつもバードウォッチング目的の夫に連れられ
池を一周することになるのですが。。。
そこには、熊に注意!の看板があります(^_^;)
2011.11.28 21:33 | URL | #- [edit]

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://mittanr.blog86.fc2.com/tb.php/209-84a718f5
