mittan Road 

 

About mittan Road

Nobody knows what happen tomorrow, but everything is necessary for myself on my life. This is my road I have been walking to be HAPPY-aging not anti-aging. And, where there's a will, there's a way!

今までの道 これからの道 私のHAPPYエイジングロード♪

スポンサーサイト

Posted by mittanr on


Wood Carving ~木彫~

Posted by mittanr on   6 comments   0 trackback

父の趣味の一つだった木彫。。。今は40人の生徒を持つ先生です

My father has a lot of hobbies, such as golf, chorus, painting and
wood carving, etc.
And, after he retired, he has been teaching wood carving since about
ten years.
There are 40 students in his class, and all students are senior generation,
and my father is also seventy-seven years old.
But, I'm always impressed with his great zeal for making works of
wood carving and teaching to his students.
I hope my father continue with his class.

These photos are my favorite works that my father gave me.
木彫004_
Wall hangings 一枚板の壁掛け
(大きさは縦55センチくらい。私の一番のお気に入り)

木彫020_
Chopstick rest ムツゴロウの箸置き

And my father hold the exhibition of his class in Kumamoto.
Dad, I'm sorry I can't go to see it.

父が、熊本の鶴屋百貨店新館8F にて、6/29~7/5まで、
生徒さん達の作品展を開催します。
お近くの方は、お買い物のついでに、お立ち寄り頂けると嬉しいです。

関連記事
スポンサーサイト

Comment

suririn3 says... "What a nice present !"
I happened to find your page.
What a nice wall hangings it is!
It's your forever treasure,isn't it?

偶然、 このページにやって来ました。
なんて素敵な壁掛けなんでしょう。
かけがえのない宝物になりそうですね♪

2011.06.28 10:25 | URL | #oAzVR1fQ [edit]
mittanR says... "Re: Re: What a nice present !"
Thank you for coming to my blog, Suririn3. I'm very glad to read your comment.

Suririn3さん、とても嬉しいコメントを有難うございます!父も大喜びで、とても励みになります。ありがとうございました♪
2011.06.28 21:48 | URL | #- [edit]
樹ママ says... "No title"
壁かけの厚みがあり 作るのに大変そうだけれど 箸置きの目は後付けではないのよね 凄い
私の父も同じ年だけれど 趣味はテレビの番・・・ ボケなければ良いけれど・・・
2011.06.29 11:08 | URL | #- [edit]
mittanR says... "Re: No title"
樹ママさん、コメントありがとう♪
我が父ながら、作品に取り組む姿勢はスゴイと思います。でも、昔私の部屋だった所が、今は、絵画と木彫の倉庫になってるの。。。
2011.06.29 17:31 | URL | #- [edit]
rikarin says... "お父様ってホント素敵!"
最近、年をとった時のことを想像します。
そのとき趣味がある人とない人とでは、生きる楽しみみたいなものが全然違うんじゃないかな。。。と。
リタイアまでにはあと約20年。
活き活きした素敵なおばぁちゃんになるために、今からあれこれ頑張らねば!!




2011.07.02 07:53 | URL | #- [edit]
mittanR says... "Re: お父様ってホント素敵!"
rikarin,コメントどうもありがとう♪
素敵なんて言われたら、父はきっと、照れてしまうわ。。。
元気に年を重ねていくには、適度な運動と、バランスの良い食事と、生きがいを持つことが大切だそうです。
rikarinと私がおばぁちゃんになった時のことを想像して、きっと、会えばしゃべってばかりいるんだろうな~と想像して笑っちゃいました(^^)
2011.07.02 22:39 | URL | #- [edit]

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://mittanr.blog86.fc2.com/tb.php/161-75fb15dc
