mittan Road 

 

About mittan Road

Nobody knows what happen tomorrow, but everything is necessary for myself on my life. This is my road I have been walking to be HAPPY-aging not anti-aging. And, where there's a will, there's a way!

今までの道 これからの道 私のHAPPYエイジングロード♪

スポンサーサイト

Posted by mittanr on


A French food ~鴨のコンフィ~

Posted by mittanr on   2 comments   0 trackback

お料理教室で賞味した鴨のコンフィはもちろん絶品
そして、思い出したのが鴨のコンフィの缶詰。
料理にかかる膨大な時間を考えるとかなりお得です

I went to the cooking lesson at a restaurant with my friend today.
And we learned about how to cook confit of duck.
Have you ever made confit?
It is French food to have soaked meat of goose, duck and pig, etc. in fat.
And, it is a cooking to which it takes a lot of time.
If I would make it in my home, I will need about 15 hours.
And it was soooo delicious!
023_鴨のコンフィ
にき亭料理教室にて。ソースやリエットの作り方も習いました

By the way, I want to introduce a can of duck’s confit to you.
If you would go to Paris, I recommend to get it.
Because it was also so delicious that I can't notice a canned food.
I wish I could get it in Japan.
鴨のコンフィ缶
パリに詳しい友人お薦めの鴨コンフィ缶。これは2ピース入り

関連記事
スポンサーサイト

Comment

rikarin says... "No title"
昨日はお疲れ様でした!
鴨のコンフィ、感動的なお味だったねv-238
作り方は簡単だったけど、15時間はちょっと・・・v-12
昨日はお料理そのものよりも、美味しいものを作るにはそれなりに時間と手間がかかるということを学んだ気がしますv-389
でもやっぱ缶詰があれば絶対そっちを選ぶけどね・・・って全然学んでませんけどっ!
2011.06.10 09:26 | URL | #- [edit]
mittanR says... "Re: No title"
rikarin、コメントありがとう♪ 美味しかったよね~
12時間塩でマリネにするのは良しとしても、その後3時間くらい90度に保った油の中で
鴨にゆーっくり火を通すのが難関よね。
この缶詰美味しいから缶詰とはバレないの。日本でも買えるといいのに・・・。
でも、今度、骨付き鶏肉でトライしてみようかな。脂すごいけどね(*^_^*)

2011.06.10 11:56 | URL | #- [edit]

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://mittanr.blog86.fc2.com/tb.php/153-32dc686f
