mittan Road 

 

About mittan Road

Nobody knows what happen tomorrow, but everything is necessary for myself on my life. This is my road I have been walking to be HAPPY-aging not anti-aging. And, where there's a will, there's a way!

今までの道 これからの道 私のHAPPYエイジングロード♪

スポンサーサイト

Posted by mittanr on


Metro in Paris ~メトロでの出来事~

Posted by mittanr on   6 comments   0 trackback

パリの地下鉄メトロは、全部が自動ドアとは限らないから乗降時に自分で開ける
ことも、突然車内でアマチュアミュージシャンが演奏を始めたりすることも、
子供のスリグループに遭遇することもある。。。


Have you ever used metro in Paris?
When I went to Paris we used a lot metro as the means to move.
It was very convenient, but I was surprised about a few things.
For example, some train has not automatic door, so we had to open
the door of train by ourselves sometimes.
And amateur musicians suddenly play their instrument in the train,
and they ask passengers for some money.
I have never experienced these things in Japan.
How about you?

And besides, we met a pickpocket group at metro.
When we got on the train, some children bumped to us.
It was a group of about five children from kids to teenager.
I noticed quickly about that, so we guarded our bags from them.
So they left from us, and went to next car.
Actually I had heard about the fact of children's pickpocket group
before the trip, and we didn't have accident, but I was very shocked
because they were really children who have pretty face.
Exactly, Paris is a city of individualism and free will,
and I thought it has two sides of the both of good thing and bad thing.
230_metro in Paris

Today’s vocabulary
Individualism(個人主義) free will(自由意思)

関連記事
スポンサーサイト

Comment

rikarin says... "No title"
おはよう!

観光客が行く場所は華やかなイメージしかないけど、
一般市民が使う地下鉄には『本当のパリ』が見れるのかもしれないね?
それにしても少年スリ団か。。。出来れば見たくない光景。。。
2011.05.20 07:32 | URL | #- [edit]
mittanR says... "Re: No title"
ハローrikarin!コメントありがとう♪
私達は、どう見ても日本人観光客って感じだったから、目をつけられたのかな。
体当たりしてきた子供たちは皆あどけない顔をしていて、女の子もいました。
パレロワイヤルという庭園では、小さな子が近付いてきてお金を要求してきたりもしたの。
きっと、大人達に命じられ、やらされているのでしょうね。
2011.05.20 15:28 | URL | #- [edit]
樹ママ says... "No title"
メトロで移動と聞いたとき エッ!うそ と思いました 初めて来た知らな街で・・・ 私は公共の交通機関を使う機会の極端に低い所で生活しているので 日本でも無理なのに パリで・・・ でも お陰でいろいろな所に行け テレビ見ていて ここ行ったと 嬉しくなります
けっこう遅い時間も乗ったよね 一緒で心強かったです
2011.05.23 12:14 | URL | #- [edit]
mittanR says... "Re: No title"
樹ママさん、コメントありがとー♪
色々思い出すと、なんだか笑えることばかり~~
メトロは一人じゃ怖かったと思うから、樹ママん一緒で心強かったよ。
何せ私も初めてのパリだった訳だし。。。
また行きたいね!
2011.05.23 16:37 | URL | #- [edit]
樹ママ says... "No title"
私もまた行きたい~ だって思い出が写真の中なのだもの 何時いけるかな? 60歳すぎて
彼女が永住してから? うぅ~遠い 
2011.05.23 22:35 | URL | #- [edit]
mittanR says... "Re: No title"
樹ママさん、60歳って、そ、そ、そんなに先ですかっ!!!???
2011.05.24 02:50 | URL | #- [edit]

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://mittanr.blog86.fc2.com/tb.php/145-6f3e65a5
