mittan Road 

 

About mittan Road

Nobody knows what happen tomorrow, but everything is necessary for myself on my life. This is my road I have been walking to be HAPPY-aging not anti-aging. And, where there's a will, there's a way!

今までの道 これからの道 私のHAPPYエイジングロード♪

スポンサーサイト

Posted by mittanr on


Messenger of Spring  ~ふきのとう~

Posted by mittanr on   2 comments   0 trackback

新潟のお土産に、ふきのとうを頂きました。
やっと春の使者が訪れた山々にはまだ雪が残っていたそうです。
早速、’ふきのとうみそ’を作りました。


I got a lot of Fukinotou from my sister-in-law today.
She went to Niigata Prefecture for taking edible wild plants.
001_ふきのとう

Fukinotou is the bud of flower of butterbur, and the mountain vegetable
of the most early spring in Japan.
They have a peculiar smell and a little bitter taste.

006_ふきのとう
I made Fukinotou-Miso. It was so delicious!
009_ふきのとう
お豆腐に乗せて、アーモンドスライスをトッピング!とても美味しかった
アーモンドを軽くローストすると香ばしさがプラスされてもっとイイかも

関連記事
スポンサーサイト

Comment

樹ママ says... "No title"
春の味覚 堪能しているようですね 時期が熊本より 遅いですね こんな事で 距離間を感じます 蕗のとうは てんぷらばかりします ふきみそは苦手・・・ なにか違うレシピをお願いします 我が家 今日筍料理です
 朝テレビで筍のパスタをやっていました 以前山椒の芽を混ぜ込んだ筍のパスタをテレビで見て 作ったのですが 今ひとつでした・・・

2011.05.09 16:03 | URL | #- [edit]
mittanR says... "Re: No title"
樹ママさん、コメントありがとう~♪
ふきのとうの天ぷらも美味しいですよね! ふきのとう味噌、我家では好評でしたよ~。
筍パスタ・・・やったことないけど、もしも作るとしたら、オリーブオイル、塩こしょう、醤油もしくは麺つゆでシンプルな味付け、トッピングは小葱かなぁ。。。
2011.05.10 00:38 | URL | #- [edit]

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://mittanr.blog86.fc2.com/tb.php/134-87dc894d
