mittan Road 

 

About mittan Road

Nobody knows what happen tomorrow, but everything is necessary for myself on my life. This is my road I have been walking to be HAPPY-aging not anti-aging. And, where there's a will, there's a way!

今までの道 これからの道 私のHAPPYエイジングロード♪

スポンサーサイト

Posted by mittanr on


What should I do now? ~今私に出来る事~

Posted by mittanr on   0 comments   0 trackback

言葉を失うほどの衝撃的な被害状況の中、まだ多くの方々が
辛く不安な時の中に居ることを思うと、ブログの更新を躊躇しました。

だけど、今日(3/13)の朝刊に私達の気持ちを集約した言葉があるように感じました。

以下、今朝の日本経済新聞記事から抜粋したものです。

『くじけそうになっても忘れてはならないことがある。
私達は、ひとりぼっちではない。
福島原発の被害を食い止めようと挑む消防隊員がいる。
韓国や米国など各国からも応援が続々と到着し始めている。
その働くすべての人々に家族があり友人がいる。
私たちは、助け合う。
なぜ自分の町が。なぜ自分の家族が。
想像を超えた事態にぶつかった時、頭に浮かぶのは「なぜ」の二文字だろう。
災いの中で人の心を強くするのは、一人ひとりが支え合う力だ。
国難を乗り切るため、自分に何ができるかを考えたい。』

March 11,the biggest earthquake hit the Tohoku area in Japan.
And the terrible tsunami attacked Japan one after another.
A lot of people died, and a lot of people are still missing,
and the earthquake caused extensive damage to Japan.
We should get over this difficulty together with all Japanese.
And I think we can do it.


関連記事
スポンサーサイト

Post comment

管理者にだけ表示を許可する

Trackback

trackbackURL:http://mittanr.blog86.fc2.com/tb.php/107-525c0bb8
